Esimene osa

Gimp
Põhimõisted
Pilt
Avamine, salvestamine ja pildiformaatide teisendamine
Suuruse muutmine: luup, skaleerimine ja pügamine
Peegeldamine ja transformeerimine
Heledus, kontrast ja mustvalgeks teisendamine
Joonistamine
Joonistuslehe avamine
Pintsel ja joonistusvärv
Kustukumm
Aerosool
Märkimine
Täitmine
Täitmine
Gradient ja gradiendi editori kasutamine
Kopeerimine
Kopeerimine

Teine osa

Teksti asetamine
Kihid
Kihtide kasutamine
Kihi mask
Märkimine
Märkimine
Märkimine sama värvi järgi
Bezieri jooned
Märgistuse salvestamine, redigeerimine ja kasutamine
Värviskeemid ja nendega manipuleerimine
Värviskeemid
Pildi indekseerimine
Histogramm
Curves
Levels
Equalize
Värvide inverteerimine
Posterize
Threshold
Värvitasakaal
Heledus ja tumedus
Kontrast
Hue, Saturation
Värvivenitus
Standartsete vahendite täiendamine
Paleti loomine
Pintsliotsade lisamine
Mustrite lisamine
Gradiendi lisamine
Hõljuvad kirjad
Mustri tekitamine 1
Mustri tekitamine 2

Kolmas osa

Erinevate pildiformaatide kasutamine
JPEG
GIF
Läbipaistev GIF
Animeeritud GIF

Neljas osa

Filtrite kirjeldused
Filtrid
Blur
Pinch and Twirl
Tile
Bumpmap
Artistic
Glass
Valgus
Müra
Video
Renderdamine
  Märkimine sama värvi järgi
Märkimine sama värvi järvi


Gimp võimaldab märkida pildi alasid vastavalt nende värvile. Need alad ei pea olema pidevad. Näiteks märgime ära sellise pildi valget värvi alad



Selleks valige hüpikmenüüst

Select -> By Color

Tehes vasaku hiireklõpsu pildi suvalisel valgel pikslil märgitakse ära kõik valged pikslid. See kui tumedad pikslid loetakse veel valgeteks sõltub Threshold väärtusest - mida suurem see on seda leebemalt arvestatakse mittevalgeid valgete hulka.






Märkimise viisid


Nagu muidu märkimise puhul, saab ka samavärvi abil märkides asendada, liita, lahutada ja ühisosa kasutada. Toome vastavad näited.

Katsetades samavärvi valikut erinevate värvide jaoks nii, et eelmine märgistus kaoks, tuleb valida asendusviis (Replace).

Soovides järmise märgistuse olemasoleva märgistusega liita tuleb valida Add. Sarnaselt lahutamise jaoks Substract.

Ühisosa märkimise õnnesub sel juhul, kui varem on märgitud näiteks lihtsalt ristkülikukujuline piirkond



Valides märkimise viisiks ühisosa (Intersect) märgime ära selle sinise piirkonna mis jääb varemtähistatu sisse