Esimene osa

Gimp
Põhimõisted
Pilt
Avamine, salvestamine ja pildiformaatide teisendamine
Suuruse muutmine: luup, skaleerimine ja pügamine
Peegeldamine ja transformeerimine
Heledus, kontrast ja mustvalgeks teisendamine
Joonistamine
Joonistuslehe avamine
Pintsel ja joonistusvärv
Kustukumm
Aerosool
Märkimine
Täitmine
Täitmine
Gradient ja gradiendi editori kasutamine
Kopeerimine
Kopeerimine

Teine osa

Teksti asetamine
Kihid
Kihtide kasutamine
Kihi mask
Märkimine
Märkimine
Märkimine sama värvi järgi
Bezieri jooned
Märgistuse salvestamine, redigeerimine ja kasutamine
Värviskeemid ja nendega manipuleerimine
Värviskeemid
Pildi indekseerimine
Histogramm
Curves
Levels
Equalize
Värvide inverteerimine
Posterize
Threshold
Värvitasakaal
Heledus ja tumedus
Kontrast
Hue, Saturation
Värvivenitus
Standartsete vahendite täiendamine
Paleti loomine
Pintsliotsade lisamine
Mustrite lisamine
Gradiendi lisamine
Hõljuvad kirjad
Mustri tekitamine 1
Mustri tekitamine 2

Kolmas osa

Erinevate pildiformaatide kasutamine
JPEG
GIF
Läbipaistev GIF
Animeeritud GIF

Neljas osa

Filtrite kirjeldused
Filtrid
Blur
Pinch and Twirl
Tile
Bumpmap
Artistic
Glass
Valgus
Müra
Video
Renderdamine
  Märkimine

Märkimine eraldab osa pildist. Kui seejärel kasutada tööriistu, siis rakenduvad nad ainult äramärgitud alas. Näiteks, olles märkinud osa pildist ja kasutades pintslit toimib pintsel ainult äramärgitud piirkonna sees.

Gimp võimaldab märkida pildi osa mitmete erinevate võtete kasutamisega. Käesolevas punktis vaatame, kuidas märkida ristküliku- ja ovaalikujulist ala just selleks mõeldud riistadega:
  • ristkülikukujulise ala märkija,
  • ovaalikujulise ala märkija.



Ristküliku- ja ovaalikujulise ala märkimine


Riistad ristküliku ja ovaali märkimiseks on kättesaadavad programmiaknast



või valides hüpikmenüüst

Tools -> Selection Tools -> Rect Select
Tools -> Selection Tools -> Ellipse Select


Seejärel saab hiirega üle pildi vedades osa ära märkida; pildile jääb värelev märgistusjoon (ingl. k. Running Ants).

Kui seejärel proovida hooletult pintslit kasutada, siis on kerge veenduda, et väljapoole kõnealust ala pintsel ei toimi



Märgistusjoonest vabanemiseks tehke vasak hiireklõps väljapoole ala.

Kasutades punktis Joonistamine kirjeldatud võtteid saab ära märkida ruudu- ja ringikujulisi piirkondi.




Äärepehmus


Enne märkimist on võimalik muuta märkimisriista tööriistaomaduse äärepehmust (ing. k. Feather). Selleks et äärepehmust kasutada ovaalil, tuleb:
  • märkida ära ovaal
  • valida sobiv värv (valisin punase)
  • valida hüpikmenüüst Select -> Feather... (valisin 20 pikslit)
  • värvida pintsliga vastav ovaalne ala.





Kombineerimine


Gimp võimaldab tekitada märgistusi, mis saadakse kombineerides üksikuid märgistusi.

Märgistuste liitmiseks tuleb
  • märkida üks piirkond ning
  • enne järgmise piirkonna märkimist hoida all Shift klahv
  • vabastada Shift ning hiirega edasi märkida
  • enne hiire vabastamist tuleb taas Shift alla vajudada
  • vabastada hiir ning lõpuks Shift.
Näiteks saab saavudata sellise tulemuse



Sarnaselt on võimalik olemasolevast märgistusest lahutada. Selleks kasutage Shifti asemel Ctrl klahvi. Näiteks on võimalik saavutada selline tulemus



Tulemusena tekkiv piirkond võib olla pidev või koosneda mitmest eraldi osast



Soovides saada kahe märgistuse ühisosa tuleb kasutada Shift ja Ctrl klahve korraga. Näiteks saab nii tähistada ristküliku ja ringi ühisosa



Alguses märkistati riskülikukujuline ala. Seejärel valiti ovaalikujuline märkija ja hoides all Ctrl ja Shift klahve alustati ovaalikujulist märgistamist. Lõpus vabastati esmalt Shift, siis hiir ja lõpuks Ctrl.