Esimene osa

Gimp
Põhimõisted
Pilt
Avamine, salvestamine ja pildiformaatide teisendamine
Suuruse muutmine: luup, skaleerimine ja pügamine
Peegeldamine ja transformeerimine
Heledus, kontrast ja mustvalgeks teisendamine
Joonistamine
Joonistuslehe avamine
Pintsel ja joonistusvärv
Kustukumm
Aerosool
Märkimine
Täitmine
Täitmine
Gradient ja gradiendi editori kasutamine
Kopeerimine
Kopeerimine

Teine osa

Teksti asetamine
Kihid
Kihtide kasutamine
Kihi mask
Märkimine
Märkimine
Märkimine sama värvi järgi
Bezieri jooned
Märgistuse salvestamine, redigeerimine ja kasutamine
Värviskeemid ja nendega manipuleerimine
Värviskeemid
Pildi indekseerimine
Histogramm
Curves
Levels
Equalize
Värvide inverteerimine
Posterize
Threshold
Värvitasakaal
Heledus ja tumedus
Kontrast
Hue, Saturation
Värvivenitus
Standartsete vahendite täiendamine
Paleti loomine
Pintsliotsade lisamine
Mustrite lisamine
Gradiendi lisamine
Hõljuvad kirjad
Mustri tekitamine 1
Mustri tekitamine 2

Kolmas osa

Erinevate pildiformaatide kasutamine
JPEG
GIF
Läbipaistev GIF
Animeeritud GIF

Neljas osa

Filtrite kirjeldused
Filtrid
Blur
Pinch and Twirl
Tile
Bumpmap
Artistic
Glass
Valgus
Müra
Video
Renderdamine
  Märkimine


Märkimine


Esimeses osas käsitlesime märkimist ja näitasime kuidas seda lihtsal juhul teha. Märkimiseks on peale ristküliku ja ovaalikujulise märkimisriista ka teise vahendeid. Vaatame neid.

Pildi hüpikmenüü sektsioonis Select on valikud:
  • All - märgitakse kogu pilt
  • None - olemasolev märgistus eemaldatakse
  • Invert - märgitakse kõik mis polnud märgitud
  • Float - nn hõljuv märgistus
  • By Color - märkimine sama värvi järgi
  • From Path
  • Selection Editor - võimaldab valitut vaadata
Märgistus ei kuulu kihi juurde vaid sama märgistust saab kasutada erinevate kihtidega tegelemisel.




Äärepehmus ja teravus


Äärepehmust ja teravust saab valida pildi hüpikmenüü Select sektsioonist Feather (äärepehmus) ja Sharpen (teravus).

Muudab pehme äärega märgistuse teravaks, kusjuures jätame alles ovaalse kuju. Näiteks saab sellise tulemuse



kui esmalt märkistada suure äärepehmusega ristkülikukujuline ala, valida Select -> Sharpen ning seejärel täita värviga.




Kasvatamine ja kahandamine


Hüpikmenüü Select valikud Grow (kasvatamine) ja Shrink (kahandamine) võimaldavad märgitud ala vastavalt suurendada või kahandada. Avanevas dialoogis peab näitama mitme piksli võrra seda tehakse

Eelmist näidet sai vähendatud 25 piksli võrra. Tulemus on selline






Ääreala


Olles märkinud mingi ala saab märgistust muuta selliseks, et kujuneb sobiva paksusega rant ümber selle ala. Näiteks tekitame liblikale ümber 4 piklis paksuse raami. Esialne pilt on selline



Valime hüpikmenüüst Select -> Border ning avanendud dialoogikasti sisestame arvu 4. Tulemusena ilmub rant



Täidame randi punase värviga