Esimene osa

Gimp
Põhimõisted
Pilt
Avamine, salvestamine ja pildiformaatide teisendamine
Suuruse muutmine: luup, skaleerimine ja pügamine
Peegeldamine ja transformeerimine
Heledus, kontrast ja mustvalgeks teisendamine
Joonistamine
Joonistuslehe avamine
Pintsel ja joonistusvärv
Kustukumm
Aerosool
Märkimine
Täitmine
Täitmine
Gradient ja gradiendi editori kasutamine
Kopeerimine
Kopeerimine

Teine osa

Teksti asetamine
Kihid
Kihtide kasutamine
Kihi mask
Märkimine
Märkimine
Märkimine sama värvi järgi
Bezieri jooned
Märgistuse salvestamine, redigeerimine ja kasutamine
Värviskeemid ja nendega manipuleerimine
Värviskeemid
Pildi indekseerimine
Histogramm
Curves
Levels
Equalize
Värvide inverteerimine
Posterize
Threshold
Värvitasakaal
Heledus ja tumedus
Kontrast
Hue, Saturation
Värvivenitus
Standartsete vahendite täiendamine
Paleti loomine
Pintsliotsade lisamine
Mustrite lisamine
Gradiendi lisamine
Hõljuvad kirjad
Mustri tekitamine 1
Mustri tekitamine 2

Kolmas osa

Erinevate pildiformaatide kasutamine
JPEG
GIF
Läbipaistev GIF
Animeeritud GIF

Neljas osa

Filtrite kirjeldused
Filtrid
Blur
Pinch and Twirl
Tile
Bumpmap
Artistic
Glass
Valgus
Müra
Video
Renderdamine
  Täitmine


Täitmise tööriistaga saab muuta teatud pildi osa värvi, kui teha pildil hiire vasaku nupuga klõps.




Joonistusvärvi ja mustriga täitmine


Tööriistaomadustest



saab määrata millega täidetakse
  • joonistusvärv (ingl. k. Color Fill)
  • muster (ingl. k. Pattern Fill).
Joonistusvärv valitakse värvivaliku dialoogist. Gimpiga on kaasas teatud hulk mustreid, kuid neid saab ise juurde tekitada. Mustri saab valida ka hüpikmenüüst

Dialogs -> Patterns



Mustriga täitmise tulemus on näiteks selline



Sellisel täitmisel peab arvestama, et värvitakse see ala, mis on piisavalt lähedast värvi piksliga, millel tehti hiireklõps, kusjuures värvitud ala on pidev.

Seda, mis on "piisavalt lähedast värvi", määratakse riistaomaduste dialoogist Threshold väärtusega.

Näiteks, omades algselt pilti, mille värv muutub ühtlaselt vasakult paremale



rakendame Color Filli kahel korral.



Esimene (vasakpoolne) triip tekkis, kui Threshold väärtus oli 3 ja teine (parempoolne), kui Threshold väärgtus oli 18.




Märgitud ala täitmine


Kui osa pildist ära märkida ning siis kasutada täitmise tööriista, värvitakse see ala, sõltumata sellest mis seal enne oli. Toredaid tulemusi annab, kui enne märkimist märkija tööriistaomadustest määrata 3 - 15 piksline äärepehmus.

Toome näiteks allolevalt pildilt



esile liblika.
  1. Avame pildi.
  2. Valime ristkülikukujulise märkija Select -> All ja tähistame piirkonna liblika kohal.
  3. Valime Select -> Feather... äärepehmuse 20 pikslit.
  4. Inverteerime märgistuse: Select -> Invert.
  5. Valime täitmisriista ja kollase joonistusvärvi.
  6. Vähendame täitja tööriistaomadustest Opacity 40%-le ning pintsli pehme äärega Brush -> Circle Fuzzy (19).
  7. Määrame tööriistaomadustest Threshold väärtuseks 100 ja täidame kollase joonistusvärviga.
  8. Eemaldame märkimisjoone: Selection -> None.
Tulemus on selline