Jalgrattapäeva küsitlusest selgus, et isegi meie kaherattalisele sõbrale pühendatud koolipäeval tuli väga suur osa treffneriste kooli autoga. Kõige sagedasem vabandus oli, et autoga saab kooli kiiremini kui jala või rattaga. Kas see ka nii on, selle otsustasime Miilangu toimetusega järele proovida.

Niisiis korraldasime võidusõidu jalgratta ja auto vahel. Start anti biomeedikumi (see asub meie koolist kaugusel, mis peaks soodustama võimalikult tasavägist võistlust) juurest ja finišijoon asus kooli sisehoovis. Selleks, et liiklusolud õiged oleksid, viisime eksperimendi läbi hommikul enne kooli, tuues ohvriks oma väärtuslikku uneaega – seega kõlas kell 7.45 stardipaugu asemel üks võimas stardihaigutus. Võistlus oli loodetult tasavägine, kuid lõpuks jäi jalgratas 17 sekundiga peale – tõsi küll, abikäe ulatas sisehoovi sissekäigu ees seisnud prügiauto.

Seega tuli eksperimendi lõpuks välja, et tegelikult jalgrattal ja autol suurt vahet ei ole – mõlemaga jõuab õpilane kooli umbes sama kiiresti. Samas pakub rattasõit võimalust varahommikuseks trenniks ning pühib silmist viimsegi une, pealegi on ratta näol tegemist väga rohelise liiklusvahendiga. Kui aga rääkida ainult kiirusest, on jalgratas ja auto linnas võrdsed – tundub, et autosõitjad peavad järgmiseks aastaks uue vabanduse välja mõtlema.

keegi rattal1