HTG valikainete infoleht 2023/2024 õ.a.


Valikainete aja väline kursus
 Robootika (RO). Perioodil: 1p., klass: 11,12
 e-kursus Aktiivne kodanik, kogukonnapraktika (ÜÕ4). Perioodil: 1-5p., klass:
 Õpetajaeriala karjäärivalikuna (IÕ6). Perioodil: 1,2p., klass: 11,12
 Digitaalelektroonika ja mikrokontrollerid (DeM). R suunale Perioodil: 1,2,3p., klass: 11
 Sissejuhatus inseneeriasse (Ins). R suunale Perioodil: 1,2,3p., klass: 11
 3D-modelleerimine ja printimine (JO3D). Perioodil: 2,3p., klass:
 Tehnoloogia tarbijast loojaks 1 (Programmeerimiskeel: Python) (IF8). H, L suunale Perioodil: 3p., klass:
 Praktiline kodukeemia (KEp4). H, R suunale Perioodil: 4p., klass: 11,12
 Tarkvaraarendus (Programmeerimise keel: Python) (IF10). Perioodil: 4,5p., klass:

Kursused mis on tunniplaanis eraldi ajal
 Draama ja teater (KI8). H suunale Perioodil: 2p., klass: 11
 Loovalt luulest (KI9). H suunale Perioodil: 4p., klass: 12
 Ettevalmistus riigieksamiks (MA15). Perioodil: 5p., klass: 12
 Üldistav bioloogia (BI5). H,R suunale Perioodil: 5p., klass: 12
 Üldistav keemia (KEv5). Perioodil: 5p., klass: 12

Allolevate valikainete kursuste tunnid toimuvad esmaspäeval 1. tunni, neljapäeval ja reedel 5. tunni ajal. ​Täpsem info stendil!
Peale kursusenime * tähendab, et pole kõigile klassidele või harudele - viid hiire kursori sinna peale, näed lisainfot!
1. periood2. periood3. periood4. periood5. periood



 Religioonilugu 1 * R,L suunale







 Religioonilugu 2 * R,L suunale













 Joonestamine 1 * L,H suunale




 Orgaaniline keemia II  * H suunale









 Loovalt luulest * R,L suunale






N/A

Valikaine kursuse "Rootsi keel 3 (A1/A2 tase)" kirjeldus:

  Rootsi keel 3 (A1/A2 tase) ()
 Õpetaja(d): Kristiina Punga
Klassidele:
Perioodil: 3
Eeldusained: RK1, RK2.
Teemad: Rootsi keel algajatele: III kurus. Grammatika baasteadmiste omandamine: tegusõna põhivormid, omadussõnade võrdlusastmed, kohamäärused jms. Sõnavara laiendamine ning kuulamisoskuse arendamine: kursusel kasutatakse juba pikemaid ja keerulisemaid tekste (nt A. Lindgreni lasteraamatutest, ajaleheartiklid jms), filmide vaatamine täiendab sõnavara. Kursuse lõpus on õpilane suuteline vestlema lihtsamatel teemadel ning mõistab sõnaraamatu abiga tavateksti.
Hinde kujunemine: Jooksvate hinnete põhjal.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena

Seotud või sarnaste valikainete kirjeldused:

  Kursus - Üldistav bioloogia (BI5)   Õpetaja(d):
Klassidele:12 , suunale H,R   Perioodil: 5
Eeldusained: läbitud eelnevad 4 kohustuslikku bioloogiakursust
Teemad: Kõik gümnaasiumi bioloogias käsitletavad teemad: elu olemus, organismide koostis, rakud, organismide paljunemine ja areng, pärilikkus ja muutlikkus, rakendusbioloogia, bioevolutsioon ja ökoloogia koos keskkonnakaitsega. Peamiseks õppevormiks on seminarid ja lühiloengud. Lühiloengutes keskendume keerulisematele probleemidele.
Hinde kujunemine: Hinne kujuneb arvestatud/mittearvestatud, vastavalt kursusel osalemisele ja antud ülesannete täitmisele
Kursuse arvestus: arvestatakse 96 kursuse sisse
  Kursus - Käitumisökoloogia (BI6)   Õpetaja(d):
Klassidele:   Perioodil: 4
Eeldusained: Aitab palju, kui oled läbinud BI2 ja BI3 aga pole kohustuslik
Teemad: Tutvutakse loomade käitumise alustega. Käsitletakse käitumise tüüpnäiteid, liikumismustreid, sensoorseid süsteeme, stiimuleid ja motiveeritust, samuti käitumise ontogeneesi, evolutsiooni ja peamisi funktsioone. Vaadeldakse ka loomade kommunikatsiooni ja sotsiaalset käitumist. Loe lisaks Raivo Männi arutelu.
Hinde kujunemine: Hinne kujuneb "arvestatud/mittearvestatud" kohal käimise, katsete tegemisega, esitluste ja avatud materjalidega kirjaliku arvestustöö põhjal.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena
  Kursus - Digitaalelektroonika ja mikrokontrollerid (DeM)   Õpetaja(d):
Klassidele:11 , suunale R   Perioodil: 1,2,3
Eeldusained:
Teemad: (11.a ja 11.b kl õppesuuna kursus, toimub tunnivälisel ajal üks kord nädalas teisipäeviti)
Hinde kujunemine:
Kursuse arvestus: jah
  Kursus - Loovkirjutamine (EK7)   Õpetaja(d):Age Salo
Klassidele:11,12   Perioodil: 3
Eeldusained: ei ole
Teemad: Kirjutamisprotsessi ja loovkirjutamise olemus.Kirjutamisblokk ja kirjutamishirm - mis need on ja kuidas toime tulla. Kirjutamise tehnikad. Kirjutamismängud ja loovust arendavad harjutused. Luule kui mäng. Kirjutamiseks häälestumine. Loo ülesehitus. Lugude algused. Lugude arendamine. Karakteriloome. Lugude pealkirjastamine.
Hinde kujunemine: Jooksvate hinnete põhjal.
Kursuse arvestus: Arvestatakse
Lisateave: Kursus annab võimaluse saada üle kirjutamishirmust ja luua tekst(e) omal valikul, katsetada midagi uut ja ennast avastada. Keskendume protsessile, mitte tulemusele.
  Kursus - Eesti keel (ab-kursus) (EKab)   Õpetaja(d):
Klassidele:10   Perioodil: 4
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Õigekiri. Ortograafia ja süntaksi põhireeglid. Võõrsõnad. Suur ja väike algustäht. Kirjavahemärgid.
Hinde kujunemine: Jooksvate hinnete põhjal (3 kontrolltööd).
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sees
  Kursus - Eesti kunst ja muusika (EKM)   Õpetaja(d):Raimond Lepiste, Eve Paap
Klassidele:12   Perioodil: 3
Eeldusained: kursusel osalemine eeldab KU1-KU2 ja MU1- MU2 läbimist
Teemad: Kursusel tutvutakse valikuga 20. saj - tänapäeva Eesti kunsti ja muusika olulisematest autoritest ja nende teostest, samuti tuntumate kaasaegsete Eesti interpreetidega.
Hinde kujunemine: mitteeristav hindamine
Kursuse arvestus: jah
Lisateave: Kursusel osalejad otsivad varasemaid teadmisi kasutades infot 20.-21. sajandi Eesti muusikute ja kunstnike kohta, esitlevad oma teadmisi kaasõpilastele ainealast sõnavara kasutades. Ühe poole kursuse mahust moodustavad kunsti ja teise muusika teemad. Oluline on aktiivne osalemine aruteludes.
  Kursus - Tarkvaraarendus (Programmeerimise keel: Python) (IF10)   Õpetaja(d):Anneli Mägi koostöös Arvutiteaduste Instituudiga
Klassidele:   Perioodil: 4,5
Eeldusained: "Tehnoloogia tarbijast loojaks" kursus või samal tasemel pädevused
Teemad: Kahemõõtmeline järjend. Kahemõõtmeline tsükkel. Andmevahetus failidega. Tarkvaraarendus e etapid ja andmeanalüüs. Ennik, sõnastik ja rekursioon. Kordamine arvetuseks ja projekt.
Hinde kujunemine: Mitteeristav hindamine (A/MA) Kursuse positiivseks lõpetamiseks tuleb: • edukalt lahendada ettenähtud programmeerimisülesanded, • sooritada nädalatestid, • koostada tingimustele vastav digilahenduse arendusprojekt, • sooritada edukalt arvestustöö.
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sees.
Lisateave: Digiõpikus on iga teema kohta lugemismaterjal ja enesekontrolliülesanded, individuaalselt tuleb lahendada 2-5 programmeerimisülesannet ning sooritada nädalatest. Kursuse lõpus on võimalik registreerida igaaastasele TU programmeerimiseeksamile https://didaktika.cs.ut.ee/progeksam/
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Veebilehe arendus (IF7)   Õpetaja(d):
Klassidele:11,12   Perioodil: 5
Eeldusained: Algteadmised arvuti kasutamisest
Teemad: Koolituse läbinutel on praktilised teadmised ja oskused kodulehe loomiseks, haldamiseks ja arendamiseks sisuhaldustarkvaraga WordPress. Kursuse lõpuks omab õppija teadmisi sisuhaldussüsteemide kasutamisvõimalustest kodulehe valmistamisel, oskab luua ja hallata ning arendada eesmärgipärast veebilehte, oskab jälgida kodulehe statistikat ning parandada kodulehe leitavust erinevate kasutajagruppide hulgas. Oskab tagada kodulehe turvalisust.
Hinde kujunemine: Tundides osalemine, jooksvate ülesannete täitmine.
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sees.
Lisateave: Kursus viiakse läbi koostöös Tartu Kutsehariduskeskusega, tunnid toimuvad kolmapäeviti ja neljapäeviti kell 14.25 - 15.55 koolimajas, ruumis 303
  Kursus - Tehnoloogia tarbijast loojaks 1 (Programmeerimiskeel: Python) (IF8)   Õpetaja(d):Anneli Mägi koostöös Arvutiteaduste Instituudiga
Klassidele: , suunale H, L   Perioodil: 3
Eeldusained: Õpilastele, kel kokkupuude programmeerimisega puudub või on vähene
Teemad: 1. Sissejuhatus 2. Tingimuslause 3. Tsükkel 4. Sõned. Graafika 5. Järjend 6. Funktsioon 7. Andmevahetus. Lihtne kasutajaliides. 8. Digilahenduse arendusprojekt 9. Kordamine arvestuseks. Arvestustöö
Hinde kujunemine: Mitteeristav hindamine (A/MA) Kursuse positiivseks lõpetamiseks tuleb: • edukalt lahendada ettenähtud programmeerimisülesanded, • sooritada nädalatestid, • koostada tingimustele vastav digilahenduse arendusprojekt, • sooritada edukalt arvestustöö.
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sees.
Lisateave: Digiõpikus on iga teema kohta lugemismaterjal ja enesekontrolliülesanded, individuaalselt tuleb lahendada 2-5 programmeerimisülesannet ning sooritada nädalatest. Kursuse lõpuosa keskendub digilahenduse arendusprojektile, kordamisele ja arvestustööle. Digilahenduse arendusprojekt tehakse individuaalselt või 2-3-liikmelistes rühmades.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Inglise keel (ab kursus) (IKab)   Õpetaja(d):
Klassidele:10   Perioodil: 2
Eeldusained: ei
Teemad: Olulisemate grammatikateemade kordamine, kuulamis- ja lugemisoskuse arendamine.
Hinde kujunemine: Jooksev hindamine.
Kursuse arvestus: Ei arvestata kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
  Kursus - Sissejuhatus inseneeriasse (Ins)   Õpetaja(d):
Klassidele:11 , suunale R   Perioodil: 1,2,3
Eeldusained:
Teemad: (11.a ja 11.b kl õppesuuna kursus, toimub tunnivälisel ajal üks kord nädalas teisipäeviti)
Hinde kujunemine:
Kursuse arvestus: jah
  Kursus - Tervise ja esmaabi kursus (IÕ3)   Õpetaja(d):Triin Ulst, Trine Lepp
Klassidele:   Perioodil: 5
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Kursuse teemad: tervise ja haiguse mõiste, haiguste statistika Eesti kohta tervise näitajad: KMI, vererõhk, kolesterool, veresuhkur vigastuste mõiste, statistika, ennetamise maatriks, triaaži mõiste, erakorralised situatsioonid enamlevinud vigastused, esmaabi õpetus (sidumine) elustamise põhimõtted (ABC) elustamisaparaadi AED kasutamine teaduvuseta kannatanu asend, traumahaige käsitlus situatsioonülesannete lahendamine
Hinde kujunemine: kursust hinnatakse arvestatud või mittearvestatud, mille eelduseks on aktiivne osavõtt kursusest, samuti hinnatakse situatsioonülesannete lahendamise oskust
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
Lisateave: Lisaks esinevad erinevaid valdkondi praktiseerivad omaala spetsialistid
  Kursus - Karjääriplaneerimine (IÕ4)   Õpetaja(d):
Klassidele:   Perioodil: 4
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Enesetundmine. Õppimisvõimaluste ja töömaailma tundmine. Planeerimine ja otsustamine.
Hinde kujunemine: Jooksvalt (tundidest osavõtt + iseseisev töö).
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
  Kursus - Psühholoogia (IÕ5)   Õpetaja(d):
Klassidele:11,12   Perioodil: 5
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Psühholoogia kui teadus. Taju, mälu, emotsioonid. Vajadused ja motivatsioon. Õppimine. Sotsiaalsed protsessid. Psühholoogia rakendused.
Hinde kujunemine: Jooksvalt (tundidest osavõtt + iseseisev töö).
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Õpetajaeriala karjäärivalikuna (IÕ6)   Õpetaja(d):
Klassidele:11,12   Perioodil: 1,2
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Teemad: I moodul. Mina inimese ja õppijana. Õpetajaameti olemus, õpetajale esitatavad nõudmised, õpetajatööks vajalikud isikuomadused, uskumused ja teadmised (õpetaja ja inimesena ja õpetajaamet elukutsena). II moodul. Õpetaja kui õppekeskkonna kujundaja, õppimise ja õpetamise alused, vaimse ja füüsilise õppekeskkonna kujundamine. III moodul. Õpetajaks õppimise võimalused (õpingud ja karjäärivõimalused).
Hinde kujunemine: Kursust hinnatakse skaalal arvestatud/mittearvestatud (eristamata hindamine). Kursuse jooksul saab õpilane jooksvat edasiviivat tagasisidet läbi automaatse hindamise, enesehindamise, õpetajalt ja kaasõppijatelt.
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sees.
Lisateave: Kursus annab võimaluse omandada esmased teadmised õppimise ja õppeprotsessi kohta, toetab õpilaste teadlikkuse tõstmist õpetaja elukutsest ning suunab gümnasistid õpetamisega seotud õppimis- ja karjäärivõimalusteni.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Joonestamine 1 (JO1)   Õpetaja(d):Raimond Lepiste
Klassidele: , suunale L,H   Perioodil: 4
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Ruumi ja objektide kujutamine paberi kahemõõtmelisel pinnal. Arendame ruumilist mõtlemist ja tutvume erinevate meetoditega kuidas ümbritsevat kolmemõõtmelist keskkonda/objekti tasapinnal kujutada. Joonestamine on justkui keel - kuidas lugeda teiste loodud jooniseid ja kuidas anda edasi infot enda objektidest/disainist. Arendame ruumiliste geomeetriliste vormide kujutamise oskust. 1) Kolmemõõtmeliste kehade kujutised tasapinnal ehk PROJEKTSIOONID. - Paralleelprojektsioon. - Kaldprojektsioon (aksonomeetria meetod). - Ristprojektsioon ehk mituvaade. - Praktilised tööd/ülesanded kombineerides ning ühendades aksonomeetriat ja mituvaadet. 2) Joonise vormistamise reeglid/nõuded. 3) 3D-modelleerimine programmiga SketchUp. 4) Tehniline joonestmine: - Mõõtmete märkimine, mõõtkava. - Ristlõigete ja lõigete kujutamine.
Hinde kujunemine: Jooksev hindamine: kursuse hinne kujuneb õpilase poolt esitatud jooniste põhjal. Kontrolltöid ja arvestust pole. Õpilane saab hinnet parandada (õpetaja annab alati tagasiside). Positiivse motiveeriva tunnihinde võib saada ka nn mitte-kohustusliku ülesande eduka sooritamise eest.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena
Lisateave: Kursus arendab ruumilist mõtlemist ja ruumiliste objektide (sh geomeetriliste vormide) kujutamise oskust erinevates meetodites. Vaata kursuse kirjeldusi kooli kodulehel.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Joonestamine 2 (JO2)   Õpetaja(d):Raimond Lepiste
Klassidele:   Perioodil: 5
Eeldusained: Joonestamise 1. kursus
Teemad: Tsentraalprojektsioon ehk perspektiiv: - Perspektiiv ühe ja kahe koondpunktiga. - Perspektiiv kolme koondpunktiga (põgusalt). - Moondevaba ehk kontrollitud proportsioonidega perspektiiv (ristprojektsioon+tsentraalprojektsioon). - Perspektiivse kujutise tuletamise võimalused kaksvaatest. - Varjud perspektiivis. - Tutvume huvitavate/vajalike perspektiivi kujutamise mõttekäikudega: nt võrdse vahe vähenemine, kaldpind ja trepp perspektiivis, tuumpunkti kasutamine, … Ehitusjoonis: - Hoone plaan ja lõige. - Konkreetse ruumi (ruum, kus tund toimub) plaan. Põgusalt 3D-printimisest.
Hinde kujunemine: Jooksev hindamine: hinne kujuneb tööde (jooniste) ja kursuset osavõtu põhjal. Arvestust pole.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena
Lisateave: Kursus arendab ruumilist mõtlemist, ruumiliste objektide (sh geomeetriliste vormide) ja ruumi kujutamise oskust. Vaata kursuse kirjeldusi kooli kodulehel.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - 3D-modelleerimine ja printimine (JO3D)   Õpetaja(d):Raimond Lepiste
Klassidele:   Perioodil: 2,3
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: 3D-printimisega tutvumine. Printimine 3D-printeritega (Velleman Vertex ja FlashForge Creator Pro). Tutvumine vabavaralise 3D-modelleerimise tarkvaraga. Õpilane modelleerib 3D objekti ja tekitab selle kasutades 3D-printerit.
Hinde kujunemine: Kursuse läbimiseks peab iseseisvalt arvutiga modelleerima 3D objekti ja selle edukalt 3D-printeriga tekitama. Esitama peab ka põgusa (töö)protsessi kirjelduse. Hinne: A/MA (mitteeristav hindamine)
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sees
Lisateave: Vaata ka kursuse kirjeldust kooli kodulehel.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Orgaaniline keemia II (KE4)   Õpetaja(d):
Klassidele:11,12 , suunale H   Perioodil: 4
Eeldusained: Kursuse KE3 (Orgaaniline keemia I) positiivne  tulemus.
Teemad: Orgaanilised lämmastik- ja hapnikühendid. Amiinid,  karbonüülühend (aldehüüd, ketoon), karboksüülühend (karboksüülhape, ester, amiid).  Sahhariidid, rasvad, aminohapped, polüpeptiidid (peptiidside), valgud – elu keemia. Orgaaniliste ühendite reaktsioonid. Asendusreaktsioon, oksüdeerimis/redutseerumisreaktsioon, liitumisreaktsioon. Hüdrogeenimine, hüdraatimine, dehüdraatimine, esterdamine, leeliseline ja happeline hüdrolüüs. Polümeerid, polümerisatsioon ja polükondensatsioon.  
Hinde kujunemine: Jooksev hindamine.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
Lisateave: Vaata ka kursuse kirjeldust kooli kodulehel.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Keemia (ab kursus) (KEab)   Õpetaja(d):Joana Jõgela
Klassidele:10   Perioodil: 3
Eeldusained: Ei ole
Teemad: Põhikooli keemiakursuse kordamine. Ained, nende liigitamise alused. Valemite koostamine. Võrrandid, nende tasakaalustamine. Alused, happed, soolad ja oksiidid: ehitus, omadused, saamine, kasutamine. Arvutusülesanded: moolarvutus, arvutusi võrrandite järgi.
Hinde kujunemine: Kirjalik arvestus, mis saab uueks KE-1 hindeks.
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse kursuse hulka
Lisateave: Moodle toega
  Kursus - Praktiline kodukeemia (KEp4)   Õpetaja(d):
Klassidele:11,12 , suunale H, R   Perioodil: 4
Eeldusained: KE1 kursus
Teemad: Koduste vahenditega tehtavad keemiakatsed (elevandi hambapasta, laavalamp, suhkrukristallid, helendav mitte-Newtoni vedelik, jpm). Kursusel on kokku 9 väiksemat praktilist tööd ning 4 terviklikku teemaplokki. Kursuse eesmärgiks on arendada gümnaasiumi õpilaste oskusi juhendi abil iseseisvalt eksperimentaalseid töid läbi viia. Lisaks arendada nende oskusi kasutada olemasolevaid teadmisi eksperimente selgitamisel ja suhtuda allikakriitiliselt juurde otsitavasse informatsiooni.
Hinde kujunemine: Hinne kujuneb "arvestatud/mittearvestatud" protokollide esitamise ja konsultatsioonides osalemise põhjal. Arvestuse saamiseks võib olla esitamata 1 protokoll, kuid kõikides kontaktkontumistes tuleb osaleda. Samuti on kohustuslik eneseanalüüs ja kursuse üldise tagasiside küsitlusele vastamine.
Kursuse arvestus: arvestatakse 96 kursuse sisse
  Kursus - Üldistav keemia (KEv5)   Õpetaja(d):
Klassidele:12   Perioodil: 5
Eeldusained: Vähemalt neli keemia põhikursust.
Teemad: Keemia põhimõisted. Redoksprotsessid, metallide omadused. Orgaaniliste ühendite struktuur ja nimetused, orgaaniliste ühendite aineklassid. Orgaaniliste ühendite reaktsioonid. Polümeerid ja polümerisatsioon Keskkonnaprobleemid. Arvutusülesanded.
Hinde kujunemine: Aktiivne osavõtt seminaridest, jooksev hindamine.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
Lisateave: Vaata kursuse kirjeldust veebis.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Biblioteraapia (KI 10)   Õpetaja(d):
Klassidele:   Perioodil: 4
Eeldusained: Valmidus lugeda läbi kursuse aluseks olevad ilukirjandusteosed ning väljendada oma seoseid ja tõlgendusi, lahendada loovülesandeid, uurida ennast ja maailma ilukirjanduse kaudu.
Teemad: Kursuse alustekstideks on järgmised ilukirjandusteosed: Berit Kaschan "Täna piisab vähesest" (Puänt, 2022), Erlend Loe "naiiv.super" (1996, ek 2000) Patti Smith „Pühendumus“ (LR 11-12/2022). Kursuse alguses valitakse ühiselt lugemiseks veel üks teos.
Hinde kujunemine: Mitteeristav hindamine (arvestatud/mittearvestatud). Täpsemad kursuse läbimise tingimused lepitakse kokku kursuse esimeses tunnis.
Kursuse arvestus: arvestatakse 96 kursuse sees
Lisateave: Kursuse eesmärk on väärtustada lugemist kui aega ning süvenemist nõudvat protsessi: esmaspäevahommikune tund on lugemistund. Neljapäevases ja reedeses tunnis uurime omaette ja koos nii isiklikke kui ka üldkultuurilisi seoseid lugeja ja teksti vahel ning jagame tõlgenduste paljusust. Kursuse eesmärk on lasta kirjandusel end haarata ning arendada alternatiivseid mõtlemis- ja tegutsemisstruktuure.
  Kursus - Draama ja teater (KI8)   Õpetaja(d):
Klassidele:11 , suunale H   Perioodil: 2
Eeldusained: ei ole
Teemad: Kursuse teemad - Draama põhimõisted: dialoog ja monoloog, repliik, remark ja remarktekst, lavastus ja etendus, vaatus ja stseen, näidend ja dramatiseering, hästi-tehtud-näidend, ideedraama, Freytagi püramiid, suletud ja avatud vormiga näidendid. - Ühe näitekirjanduse klassikasse kuuluva näidendi süvaanalüüs. - Teatriloolistel tekstidel põhineva rühmatöö kaudu eesti teatriajalooga tutvumine. Laulupeomuuseumi püsinäituse külastus. - Etenduse analüüsi meetodid. Teatrikriitika ülesanded ja olemus. Vähemalt ühe teatrietenduse ühiskülastus (pileti eest tasub kool) ja nähtu analüüs. Vaatamiskogemuse sõnastamine. - Tänapäeva eesti näitekirjanduse suundumused, autorid, tekstinäited. Näidendivõistlused. Näitekirjanike koolitus. - Tänapäevased teatrivormid koos videonäidetega: repertuaariteater, projektiteater, autoriteater, dokumentaalteater, osalusteater, sotsiaalne teater, füüsiline teater jne. Postdramaatilise teatri mõiste ja videonäited. Keha nüüdisaegses sõnateatris. - Eesti teatri olukord aastatel 2021-2023. - Tartu Ülikooli teatriteaduse eriala õppimisvõimaluste tutvustamine. Võimalusel külastame TÜ õppehooneid ja/või mõnd teatriteaduse seminari.
Hinde kujunemine: Mitteeristav jooksev hindamine (arvestatud/mittearvestatud). Täpsemad kursuse läbimise tingimused lepitakse kokku kursuse esimeses tunnis.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena
Lisateave: Kursus pakub humanitaarsuuna õpilastele põhjalikumat sissevaadet näitekirjanduse eripärasse ning teatrikunsti olemusse. Suur rõhk on tänapäeva Eesti teatrites toimuval. Kursust toetavad kohtumised praktikutega, nt teatriteaduse üliõpilased, õppejõud, Tartu teatriinimesed, ning ohtrad videonäited. Kool tasub kursusel osalejale ühe ühise teatrietenduse pileti eest.
  Kursus - Loovalt luulest (KI9)   Õpetaja(d):
Klassidele:12 , suunale H   Perioodil: 4
Eeldusained: Eeldusained puuduvad. Ka luule lugemise ja sellest vaimustumise kogemus võib puududa.
Teemad: Kursuse jooksul saab õpilane ülevaate lüürilise teksti tunnustest, tuletab meelde levinumate luule analüüsimisel kasutatavate mõistete sisu. Õpilane loeb eesti luulet, arutleb luule olemuse üle. Sõnastab oma tundeid, mõtteid, paralleele, mida loetud autori luule temas tekitab. Uurib, mis luuletuses mõjub ja kuidas autor seda saavutab. Jagab kaaslastega. Tähtis on isiklik kontakt luuleilmaga.
Hinde kujunemine: Mitteeristav hindamine (arvestatud/ mittearvestatud)
Kursuse arvestus: Jah
Lisateave: Kursuse lõpuks on õpilane ellu viinud ühe luuleprojekti ja osa saanud klassikaaslaste luule lugemisel hinge või pähe pugenud ideedest. On luuleilmas ringi luusimiseks julgem ja avatum.
  Kursus - Loovalt luulest (KI9)   Õpetaja(d):
Klassidele: , suunale R,L   Perioodil: 5
Eeldusained: Eeldusained puuduvad. Ka luule lugemise ja sellest vaimustumise kogemus võib puududa.
Teemad: Kursuse eesmärk on sõbruneda luulega. Selleks loetakse ja kuulatakse eesti luuletajate eri ajastutest pärit loomingut ja tõlgitakse, tõlgendatakse, kogetakse seda eri sorti meeleliste või keeleliste väljendusvahendite abil.
Hinde kujunemine: Mitteeristav hindamine (arvestatud/ mittearvestatud)
Kursuse arvestus: Jah
Lisateave: Kursuse lõpuks on õpilane lugenud ja tõlgendanud eesti luulet. Arendanud eneses nii keele- kui ka meeleerksust. Kogenud koos tegutsemisel tekkivat inspireerivat atmosfääri.
  Kursus - Ladina keel 1. kursus (LK1)   Õpetaja(d):
Klassidele:   Perioodil: 4
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Sissejuhatus ladina keelde ja Rooma kultuuri (igapäevane elu, ajalugu, mütoloogia). Grammatika, tekstide tõlkimine.
Hinde kujunemine: Jooksev hindamine. Numbriline kooliastmehinne pannakse välja, kui LK1 JA LK2 on läbitud. Kui on läbitud ainult LK1, on kooliastmehinne "arvestatud".
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena
Lisateave: Pisut klassikalist gümnaasiumiharidust, mis Lääne-Euroopas on veel väga levinud.
  Kursus - Ladina keel 2. kursus (LK2)   Õpetaja(d):
Klassidele:   Perioodil: 5
Eeldusained: Ladina keele 1. kursuse läbimine.
Teemad: LK1 teemade edasiarendamine, tõlkimisoskuse harjutamine
Hinde kujunemine: Jooksev hindamine. Numbriline kooliastmehinne pannakse välja, kui LK1 JA LK2 on läbitud. Kui on läbitud ainult LK1, on kooliastmehinne "arvestatud".
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena
Lisateave: Pisut klassikalist gümnaasiumiharidust, mis Lääne-Euroopas on veel väga levinud.
  Kursus - Ladina keel 3 (LK3)   Õpetaja(d):Marcus Hildebrandt
Klassidele:11,12   Perioodil: 1
Eeldusained: Kursuste LK1 ja LK2 läbimine.
Teemad: 1. Originaalteoste (Caesar, Vergilius, Ovidius, Catullus) katkendid; 2. Rooma linna vaatamisväärsused
Hinde kujunemine: Jooksev hindamine: 2 KT tekstide põhjal; referaat Vana-Rooma vaatamisväärsusest
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena
Lisateave: Pisut klassikalist gümnaasiumiharidust, mis Lääne-Euroopas on veel väga levinud.
  Kursus - Ettevalmistus riigieksamiks (MA15)   Õpetaja(d):Ülle Hüva, Kerli Orav-Puurand, Ave Külter, Julia Polikarpus
Klassidele:12   Perioodil: 5
Eeldusained:
Teemad: Kordame teemasid kursustest MA1-MA14
Hinde kujunemine: Kursust hinnatakse jooksvate hinnete (tunnikontrollid) põhjal arvestatud/mittearvestatud. Tundides osalemine ja aktiivne kaasatöötamine tunnis on tulemuse saavutamiseks väga vajalik.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
  Kursus - Majandusõpe (MAJ1)   Õpetaja(d):Ülle Seevri
Klassidele:11,12   Perioodil: 1
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Majanduse olemus. Nõudlus ja pakkumine, hind. Inimene kui omanik,tootja, töötaja ja tarbija. “Majandusteadus on osake igapäevaelust“ , sest inimesed otsustavad iga päev kuidas oma vajadusi rahuldada nappivate ressurssidega. Kursus käsitleb majanduse algtõdesid. .
Hinde kujunemine: Valikvastustega testi alusel.Aktiivse ja tulemusliku töö eest võimalik saada tunnis boonushindeid.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena.
Lisateave: Kursus tutvustab majanduse põhimõisteid,tutvutakse erinevate majandussüsteemide põhimõtetega. Kursuse üheks eesmärgiks on aidata paremini aru saada ühiskonnas toimuvatest nähtustest ja protsessidest ning vastastikustest seostest nii üksikisiku, ettevõtte, riigi kui ka rahvusvahelisel tasandil. Õppimine läbi tegevuse (mitmed situatsiooniülesanded)
  Kursus - Ettevõtlusõpe (MAJ2)   Õpetaja(d):
Klassidele:11,12   Perioodil: 2
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Ettevõtlus.Äriplaan. Ettevõtte asutamine, Ettevõtte juhtimine ja raamatupidamine. Konkurents. Turundus. Ärieetika.
Hinde kujunemine: Valikvastustega testi alusel. Aktiivse ja tulemusliku töö eest võimalik saada tunnis boonushindeid.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
Lisateave: Kursuse oluliseks ülesandeks on suurendada SINU ettevõtlikkust.Kursuse eesmärk on tutvustada Sind ettevõtlusmaailmaga lähemalt. Kursuse praktilist osa täiendavad külalisesinejad ja kursuse jooksul külastatakse erinevat tüüpi ettevõtteid. Kursus toetab karjääriplaneerimise kursust.
  Kursus - Rahatarkus (MAJ3)   Õpetaja(d):Ülle Seevri
Klassidele:11,12   Perioodil: 3
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Raha ja finantsmajandus.Väärtpaberid ja väärtpaberiturud. Isikliku rahanduse, investeerimise, maksunduse ja laenamise alused. Valitsuse osa majanduses.
Hinde kujunemine: Valikvastuste testid. Kursust hinnatakse arvestatud või mittearvestatud.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
Lisateave: Kursuse eesmärk on suurendada õpilaste FINANTSKIRJAOSKUST. Kursuse märksõnad on targad ehk SMART EESMÄRGID, rahaasjade süsteem,RAHA,, pangateenused, säästmine, INVESTEERIMINE. Kursusel mitmed külalised (vilistlased)
  Kursus - Prantsuse keel 4 - 6 (A2 tase) (PKc4 - PKc6)   Õpetaja(d):Kärt-Katrin Johanson
Klassidele:   Perioodil: 2,3,4
Eeldusained: Kursus eeldab A1 taseme olemasolu. Sobib prantsuse keele PKc 1.- 3. kursused läbinud, põhikoolis prantsuse keelt kolmanda võõrkeelena või mujal prantsuse keelt tasemel A1 õppinutele.
Teemad: Keeletasemele A2 omased teemad ning keelelised vahendid. Suuline ja kirjalik eneseväljendus ning kuulamis- ja lugemisharjutused. DELF A2 scolaire eksamiks ettevalmistamine. Kursus on mõeldud kõigile, kes soovivad suulist eneseväljendust lihvida.
Hinde kujunemine: Jooksev mitteeristav hindamine, mille puhul lähevad arvesse nii tundides osalemine ja aktiivne kaasatöötamine kui ka kirjalikud tööd, mini-projektid ja/või suulised vastamised.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
Lisateave: Kursus toetab õppijate jõudmist Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeletasemelt A1 tasemele A2 ning DELF A2 scolaire keeleeksamiks ettevalmistust. Euroopa keeleõppe raamdokumendi järgi taseme A2 kasutaja mõistab lauseid ja sageli kasutatavaid väljendeid, mis seostuvad talle oluliste valdkondadega (näiteks info enda ja pere kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö); tuleb toime igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel; oskab lihtsate fraaside ja lausete abil kirjeldada oma perekonda, teisi inimesi ja elutingimusi ning väljendada oma vajadusi.
  Kursus - Religioonilugu 2 (REL 2)   Õpetaja(d):
Klassidele: , suunale R,L   Perioodil: 2
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Analüüsime ja diskuteerime usundimaailma suurte küsimuste üle. Mis kinnitab ja mis lükkab ümber kõrgema jõu eksisteerimist, kas on olemas saatus, missugune on religiooni ja loodusteaduste vahekord jne. Tunni märksõnadeks on diskussioonid ja arutelud.
Hinde kujunemine: Aruteludes osalmise, ettekande ja/või kirjaliku essee põhjal.
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sees.
Lisateave: Vaata ka kursuse kirjeldust kooli kodulehel.
  Kursus - Religioonilugu 1 (REL1)   Õpetaja(d):Toomas Jürgenstein
Klassidele: , suunale R,L   Perioodil: 1
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Maailmas enam levinud usundid, ülevaade nende levikust, õpetustest ja praktikatest. Käsitleda jõuame hinduismi, budismi, Hiina usundeid, judaismi, kristlust ja islami.
Hinde kujunemine: Osavõtt aruteludest, jooksev hindamine.
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sees
Lisateave: Usundiõpetuse 1. kursus toimub algab oktoobris 2018 ja toimub kuni õppeaasta lõpuni reedeti 5. tunni ajal. Vaata kursuse kirjeldusi kooli kodulehel.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Riigikaitse 1, 2(laager) (RiK1-RiK2)   Õpetaja(d):(reserv)kolonelleitnant Tõnis Asson
Klassidele:12   Perioodil: 4
Eeldusained: Eeldusaineid pole, kuid peamine eeldus on huvi valdkonna vastu
Teemad: Teoreetiline osa riigikaitse ülesehitusest, alustest ja toimimisest. Sõjaajalugu, julgeolekuohud, rahvusvaheline koostöö, riviharjutus, meditsiiniõpe, relvaõpe ja ekskursioon väeossa.
Hinde kujunemine: Mitteeristuvalt, kuid kasuks tuleb aktiivne osalus grupitöödes
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
Lisateave: Infoks, et RiK1 läbijad on välja teeninud RKÕ käiseembleemi, mida saab välivormile kinnitada metsalaagris. RiK2 laager toimub kevadel ~3 päevase välilaagrina
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Riigikaitse 1, 2 (laager) (RiK1-RiK2)   Õpetaja(d):
Klassidele:11   Perioodil: 4
Eeldusained: Eeldusaineid pole, kuid peamine eeldus on huvi valdkonna vastu
Teemad: Teoreetiline osa riigikaitse ülesehitusest, alustest ja toimimisest. Sõjaajalugu, julgeolekuohud, rahvusvaheline koostöö, riviharjutus, meditsiiniõpe, relvaõpe ja ekskursioon väeossa.
Hinde kujunemine: Mitteeristuvalt, kuid kasuks tuleb aktiivne osalus grupitöödes
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
Lisateave: Infoks, et RiK1 läbijad on välja teeninud RKÕ käiseembleemi, mida saab välivormile kinnitada metsalaagris. RiK2 laager toimub kevadel ~3 päevase välilaagrina
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Rootsi keel 1 (A1 tase) (RK1)   Õpetaja(d):Kristiina Punga
Klassidele:   Perioodil: 1
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Rootsi keel algajatele: I kursus. Ülevaade hääldusreeglitest. Põhisõnavara ja grammatika baasteadmiste omandamine: nt asesõnad, tegusõna olevik, nimisõna ainsuse ja mitmuse määramata ja määratud vormid, küsisõnad. Kursuse lõpus on õpilane suuteline rootsi keeles ennast ja perekonda tutvustama, selgitama oma igapäevatoimetusi, saab hakkama lihtsamate sisseostude tegemisel.
Hinde kujunemine: Jooksvate hinnete põhjal.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka, kui on läbitud vähemalt 2 järjestikust kursust.
  Kursus - Robootika (RO)   Õpetaja(d):Siim Oks
Klassidele:11,12   Perioodil: 1
Eeldusained: Eeldused puuduvad
Teemad: Robotite ehitamine ja programmeerimine vastavalt võistlusülesandele
Hinde kujunemine: Mitteeristav hindamine
Kursuse arvestus: jah
Lisateave: Kursuse eesmärgiks on tutvuda robotite riist- ja tarkvaraga ning osaleda Robotexi võistlusel
  Kursus - Saksa keel 6 (SK6)   Õpetaja(d):
Klassidele:10,11   Perioodil: 4
Eeldusained: saksa keelt b-keelena õppijale
Teemad: Inimene ja ühiskond: eelarvamused, ühiskondlik aktiivsus ja vabatahtlikutegevus;
Hinde kujunemine: Numbriline hindamine, mille puhul lähevad arvesse nii tundides osalemine ja aktiivne kaasatöötamine kui ka kirjalikud tööd, miniprojektid ja/või suulised vastamised.
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sisse
Lisateave: kursus annab võimaluse täiendada enda suulist ja ka kirjalikku väljendusoskust erinevate võimaluste kaudu (pildikirjeldus, kokkuvõtte tegemine, infohankimine küsitluse kaudu, esitlus)
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - saksa keelediplomi DSD II eksamikursus (SK7)   Õpetaja(d):
Klassidele:11   Perioodil: 5
Eeldusained: keeletase B1.2
Teemad: keelediplomi II astme (B2/C1) eksami sooritajatele 2022. a. - eksami osaoskustega tegelemine - kirjaliku eksami ülesehitus (keelendid, teksti kokkuvõte, graafiku analüüs, argumenteerimine); suulise eksami ülesehitus, märksõnade lahtimõtestamine, arvamusavaldus, esitlus; lugemis- ja kuulamistekstide tüübid; teemavaldkonnad
Hinde kujunemine: Jooksev hindamine.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajalike kursuste hulka
  Kursus - saksa keelediplomi DSD II eksamikursus (SK8)   Õpetaja(d):Mall Matto
Klassidele:12   Perioodil: 1
Eeldusained: läbitud SK7
Teemad: suhtlusteemad: tarbimine ja ühiskond, keskkond ja selle kaitse, sport ja tervislikud eluviisid, õpingud ja kutsevalik Grammatikateemad: grammatikateemade üldkordamine Õpitehnikad: funktsionaalse lugemisoskuse ja kuulamisoskuse tehnikad erinevate tekstiliikide ülesehituse strateegiad lühiettekande ülesehituse põhimõtted, tekstisidususe võtted nominaalstiil esitluses graafiku kirjeldamise keelendid ja põhitõed arutluse keelendid ja ülesehitus teemaesitluse koostamine
Hinde kujunemine: arvestatud vastavalt üleannete täitmisele
Kursuse arvestus: jah
  Kursus - saksa keelediplomi eksami (DSD II) kursus (SK9)   Õpetaja(d):
Klassidele:12   Perioodil: 2
Eeldusained: läbitud SK8
Teemad:
Hinde kujunemine: arvestatud vastavalt üleannete täitmisele
Kursuse arvestus: jah
  Kursus - Fotograafia (TKFo1)   Õpetaja(d):Siim Oks
Klassidele:   Perioodil: 1
Eeldusained: Ei ole.
Teemad: Fotograafia ajalugu, pildistamistehnika, digitaalne järeltöötlus.
Hinde kujunemine: Praktiliste tööde ja tundidest osavõtu põhjal.
Kursuse arvestus: Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena
Lisateave: Vaata ka kursuse kirjeldust kooli kodulehel.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - Vene keel 6 (VK6)   Õpetaja(d):
Klassidele:11,12   Perioodil: 4
Eeldusained: osalemine eeldab VK1-VK5 läbimist
Teemad: "Vestlused samovari juures". Tutvume erinevate rahvaste kommete, traditsioonide ja eluoluga. Loeme venekeelset perioodikat. Kursuse lõpus teeme valikuliselt B1 taseme teste.
Hinde kujunemine: Hindamine jooksvate hinnete põhjal (kirjalike ja suuliste ülesannete eest).
Kursuse arvestus: arvestatakse 96 kursuse sisse
Lisateave: Kursus annab võimaluse kinnistada oma varasemaid teadmisi ning täiendada enda suulist ja kirjalikku väljendusoskust.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)
  Kursus - e-kursus Aktiivne kodanik, kogukonnapraktika (ÜÕ4)   Õpetaja(d):Aare Ristikivi
Klassidele:   Perioodil: 1-5
Eeldusained: ei
Teemad: Kursus koosneb kahest osast - praktika ühes mittetulundusühingus ning kord perioodis toimuvad seminarid, kus analüüsime praktikakogemusi.
Hinde kujunemine: Hinnatakse "arvestatud" või "mittearvestud"
Kursuse arvestus: Arvestatakse 96 kursuse sees
Lisateave: Vaata ka kursuse kirjeldust kooli kodulehel.
Kursuse pikem kirjeldus: ava lisainfo(pdf/link)