Robootika (RO). Perioodil: 1p., klass: 11,12 e-kursus Aktiivne kodanik, kogukonnapraktika (ÜÕ4). Perioodil: 1-5p., klass: Õpetajaeriala karjäärivalikuna (IÕ6). Perioodil: 1,2p., klass: 11,12 Digitaalelektroonika ja mikrokontrollerid (DeM). R suunale Perioodil: 1,2,3p., klass: 11 Sissejuhatus inseneeriasse (Ins). R suunale Perioodil: 1,2,3p., klass: 11 3D-modelleerimine ja printimine (JO3D). Perioodil: 2,3p., klass: Tehnoloogia tarbijast loojaks 1 (Programmeerimiskeel: Python) (IF8). H, L suunale Perioodil: 3p., klass: Praktiline kodukeemia (KEp4). H, R suunale Perioodil: 4p., klass: 11,12 Tarkvaraarendus (Programmeerimise keel: Python) (IF10). Perioodil: 4,5p., klass: |
Draama ja teater (KI8). H suunale Perioodil: 2p., klass: 11 Loovalt luulest (KI9). H suunale Perioodil: 4p., klass: 12 Ettevalmistus riigieksamiks (MA15). Perioodil: 5p., klass: 12 Üldistav bioloogia (BI5). H,R suunale Perioodil: 5p., klass: 12 Üldistav keemia (KEv5). Perioodil: 5p., klass: 12 |
1. periood | 2. periood | 3. periood | 4. periood | 5. periood |
---|---|---|---|---|
Religioonilugu 1 * R,L suunale | Religioonilugu 2 * R,L suunale | | Joonestamine 1 * L,H suunale Orgaaniline keemia II * H suunale | Loovalt luulest * R,L suunale |
Kursus - Biblioteraapia (KI 10) Õpetaja(d): | |
Klassidele: Perioodil: 4 | |
Eeldusained: | Valmidus lugeda läbi kursuse aluseks olevad ilukirjandusteosed ning väljendada oma seoseid ja tõlgendusi, lahendada loovülesandeid, uurida ennast ja maailma ilukirjanduse kaudu. |
Teemad: | Kursuse alustekstideks on järgmised ilukirjandusteosed: Berit Kaschan "Täna piisab vähesest" (Puänt, 2022), Erlend Loe "naiiv.super" (1996, ek 2000) Patti Smith „Pühendumus“ (LR 11-12/2022). Kursuse alguses valitakse ühiselt lugemiseks veel üks teos. |
Hinde kujunemine: | Mitteeristav hindamine (arvestatud/mittearvestatud). Täpsemad kursuse läbimise tingimused lepitakse kokku kursuse esimeses tunnis. |
Kursuse arvestus: | arvestatakse 96 kursuse sees |
Lisateave: | Kursuse eesmärk on väärtustada lugemist kui aega ning süvenemist nõudvat protsessi: esmaspäevahommikune tund on lugemistund. Neljapäevases ja reedeses tunnis uurime omaette ja koos nii isiklikke kui ka üldkultuurilisi seoseid lugeja ja teksti vahel ning jagame tõlgenduste paljusust. Kursuse eesmärk on lasta kirjandusel end haarata ning arendada alternatiivseid mõtlemis- ja tegutsemisstruktuure. |
Kursus - Draama ja teater (KI8) Õpetaja(d): | |
Klassidele:11 , suunale H Perioodil: 2 | |
Eeldusained: | ei ole |
Teemad: | Kursuse teemad - Draama põhimõisted: dialoog ja monoloog, repliik, remark ja remarktekst, lavastus ja etendus, vaatus ja stseen, näidend ja dramatiseering, hästi-tehtud-näidend, ideedraama, Freytagi püramiid, suletud ja avatud vormiga näidendid. - Ühe näitekirjanduse klassikasse kuuluva näidendi süvaanalüüs. - Teatriloolistel tekstidel põhineva rühmatöö kaudu eesti teatriajalooga tutvumine. Laulupeomuuseumi püsinäituse külastus. - Etenduse analüüsi meetodid. Teatrikriitika ülesanded ja olemus. Vähemalt ühe teatrietenduse ühiskülastus (pileti eest tasub kool) ja nähtu analüüs. Vaatamiskogemuse sõnastamine. - Tänapäeva eesti näitekirjanduse suundumused, autorid, tekstinäited. Näidendivõistlused. Näitekirjanike koolitus. - Tänapäevased teatrivormid koos videonäidetega: repertuaariteater, projektiteater, autoriteater, dokumentaalteater, osalusteater, sotsiaalne teater, füüsiline teater jne. Postdramaatilise teatri mõiste ja videonäited. Keha nüüdisaegses sõnateatris. - Eesti teatri olukord aastatel 2021-2023. - Tartu Ülikooli teatriteaduse eriala õppimisvõimaluste tutvustamine. Võimalusel külastame TÜ õppehooneid ja/või mõnd teatriteaduse seminari. |
Hinde kujunemine: | Mitteeristav jooksev hindamine (arvestatud/mittearvestatud). Täpsemad kursuse läbimise tingimused lepitakse kokku kursuse esimeses tunnis. |
Kursuse arvestus: | Arvestatakse kooli lõpetamiseks vajaliku kursusena |
Lisateave: | Kursus pakub humanitaarsuuna õpilastele põhjalikumat sissevaadet näitekirjanduse eripärasse ning teatrikunsti olemusse. Suur rõhk on tänapäeva Eesti teatrites toimuval. Kursust toetavad kohtumised praktikutega, nt teatriteaduse üliõpilased, õppejõud, Tartu teatriinimesed, ning ohtrad videonäited. Kool tasub kursusel osalejale ühe ühise teatrietenduse pileti eest. |