Draama ja teater (KI8). Perioodil: 2, klassile: 11; H suunale Eesti ajalugu filmis (AJs6). Perioodil: 2,3, klassile: 11; H suunale Botaanika (BIs7). Perioodil: 4, klassile: 11; L suunale Prantsuse keel B1 6. kursus (PKb6). Perioodil: 5, klassile: 11; H suunale Vene keel 6 (VK6). Perioodil: 4, klassile: 11,12 Inglise keel 8 (IK8). Perioodil: 1, klassile: 12 Inglise keel 9 (IK9). Perioodil: 2, klassile: 12 Evolutsioon (BIs9). Perioodil: 3, klassile: 12; L suunale Loovalt luulest (KI9). Perioodil: 4, klassile: 12; H suunale Keemia 7 (KEs7). Perioodil: 4, klassile: 12; L suunale Matemaatika 4. praktikum (MApr4). Perioodil: 4,5, klassile: 12; R suunale Üldistav keemia (KEv5/Kes8). Perioodil: 5, klassile: 12 |
Robootika (TKRO1). Perioodil: 1, klassile: 11,12 3D-modelleerimine ja printimine (3D). Perioodil: 2,3 Tehnoloogia tarbijast loojaks 1 (Programmeerimiskeel: Python) (IF8). Perioodil: 3,4; H, L suunale Praktiline kodukeemia (KEp4). Perioodil: 4, klassile: 11,12; H, R suunale Tarkvaraarendus (Programmeerimise keel: Python) (IF10). Perioodil: 4,5 Enesejuhtimise oskused ja stressiga toimetulek (IÕ7). Perioodil: 5 Füüsika kordav kursus (FÜ6). Perioodil: 5, klassile: 12; H,L suunale |
1. periood | 2. periood | 3. periood | 4. periood | 5. periood |
---|---|---|---|---|
Maailma usundid R,L suunale Ladina keel 3 kl:11,12 Majandusõpetus1 kl:11,12 Kordav matemaatika kursus (ab-kursus) kl:12 H suunale | Usundimaailma suured küsimused R,L suunale Eesti keel (ab-kursus) kl:10 Ettevõtlusõpe kl:11,12 Koolikeemia ”Käed külge!!” kl:11,12 H,R suunale Saksa keel 4 (tase A1.2) kl:11,12 | Religioon praktikas R,L suunale Keemia (ab kursus) kl:10 Aktiivne kodanik kl:10,11 Rahatarkus kl:11,12 Eesti kunst ja muusika kl:12 | Joonestamine 1 L,H suunale Aru ja tehisaru kl:11 Diplomaatia kl:11,12 Orgaaniline keemia II kl:11,12 H suunale Saksa keel 5 (tase A1.2) kl:11,12 | Saksa keel 6 (tase A1.2) kl:11,12 |
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kursus - Biblioteraapia (KI10) Õpetaja(d):Tiina Pluum | |
Klassidele: ; suunale H, L, R Perioodil: 4 | |
Eeldused: | Kõik on oodatud. |
Teemad: | Kursuse eesmärk on väärtustada lugemist kui aega ning süvenemist nõudvat protsessi: esmaspäevahommikune tund on lugemistund. Neljapäevases ja reedeses tunnis uurime loovalt seoseid lugeja ja teksti vahel (kasutame biblioteraapias ja psühhodraamas kasutatavaid võtteid). Laseme hästi jutustatud lugudel end haarata ning arendame seeläbi endas alternatiivseid mõtlemis- ja tegutsemisviise. Kursuse läbimiseks tuleb lugeda läbi kursuse aluseks olevad ilukirjandusteosed (3 tervikteost), olla tundides aktiivne osaleja ja kirjutada lõpuessee. |
Hinde kujunemine: | Mitteeristav hindamine: arvestatud/ mittearvestatud |
Lisateave: | valikaine ajal |
Kursus - Draama ja teater (KI8) Õpetaja(d):Monika Piirimäe | |
Klassidele:11 ; suunale H Perioodil: 2 | |
Eeldused: | Kursus on mõeldud humanitaarsuuna õpilastele. Eeldusained puuduvad. |
Teemad: | Kursus pakub humanitaarsuuna õpilastele põhjalikumat sissevaadet näitekirjanduse eripärasse ning teatrikunsti olemusse. Suur rõhk on tänapäeva Eesti teatrites toimuval. Kursust toetavad kohtumised praktikutega, nt teatriteaduse üliõpilased, õppejõud, Tartu teatriinimesed, ning ohtrad videonäited. Läheme koos teatrietendus(t)ele ning analüüsime nähtut. Kursusel osalejal on võimalik tasuta vaadata Rootsi lavastajate interaktiivset tantsulavastust "Do As I Say", mida etendatakse noore vaataja teatri festivali raames Treffneri aulas 6. novembril 2024. Kursuse teemad - Draama põhimõisted: dialoog ja monoloog, repliik, remark ja remarktekst, lavastus ja etendus, vaatus ja stseen, näidend ja dramatiseering, hästi-tehtud-näidend, ideedraama, Freytagi püramiid, suletud ja avatud vormiga näidendid. - Ühe näitekirjanduse klassikasse kuuluva näidendi süvaanalüüs (Ibseni "Nukumaja"). - Teatriloolistel tekstidel põhineva rühmatöö kaudu eesti teatriajalooga tutvumine. - Soovi korral laulupeomuuseumi püsinäituse külastus. - Etenduse analüüsi meetodid. Teatrikriitika ülesanded ja olemus. Vähemalt ühe teatrietenduse ühiskülastus ning nähtu analüüs. Vaatamiskogemuse sõnastamine. - Tänapäeva eesti näitekirjanduse suundumused, autorid, tekstinäited. Näidendivõistlused. Näitekirjanike koolitus. - Tänapäevased teatrivormid koos videonäidetega: repertuaariteater, projektiteater, autoriteater, dokumentaalteater, osalusteater, sotsiaalne teater, füüsiline teater, foorumteater. - Postdramaatilise teatri mõiste ja videonäited. Keha nüüdisaegses sõnateatris. - Eesti teater aastatel 2022-2024. - Tartu Ülikooli teatriteaduse eriala õppimisvõimaluste tutvustamine. Võimalusel külastame TÜ õppehooneid ja/või mõnd teatriteaduse seminari. |
Hinde kujunemine: | Mitteeristav jooksev hindamine (arvestatud/mittearvestatud). Täpsemad kursuse läbimise tingimused lepitakse kokku kursuse esimeses tunnis. |
Lisateave: | kirjas tunniplaanis |