Draama ja teater (KI8). Perioodil: 2, klassile: 11; H suunale Eesti ajalugu filmis (AJs6). Perioodil: 2,3, klassile: 11; H suunale Botaanika (BIs7). Perioodil: 4, klassile: 11; L suunale Prantsuse keel B1 6. kursus (PKb6). Perioodil: 5, klassile: 11; H suunale Vene keel 6 (VK6). Perioodil: 4, klassile: 11,12 Inglise keel 8 (IK8). Perioodil: 1, klassile: 12 Inglise keel 9 (IK9). Perioodil: 2, klassile: 12 Evolutsioon (BIs9). Perioodil: 3, klassile: 12; L suunale Loovalt luulest (KI9). Perioodil: 4, klassile: 12; H suunale Keemia 7 (KEs7). Perioodil: 4, klassile: 12; L suunale Matemaatika 4. praktikum (MApr4). Perioodil: 4,5, klassile: 12; R suunale Üldistav keemia (KEv5/Kes8). Perioodil: 5, klassile: 12 |
Robootika (TKRO1). Perioodil: 1, klassile: 11,12 3D-modelleerimine ja printimine (3D). Perioodil: 2,3 Tehnoloogia tarbijast loojaks 1 (Programmeerimiskeel: Python) (IF8). Perioodil: 3,4; H, L suunale Praktiline kodukeemia (KEp4). Perioodil: 4, klassile: 11,12; H, R suunale Tarkvaraarendus (Programmeerimise keel: Python) (IF10). Perioodil: 4,5 Enesejuhtimise oskused ja stressiga toimetulek (IÕ7). Perioodil: 5 Füüsika kordav kursus (FÜ6). Perioodil: 5, klassile: 12; H,L suunale |
1. periood | 2. periood | 3. periood | 4. periood | 5. periood |
---|---|---|---|---|
Maailma usundid R,L suunale Ladina keel 3 kl:11,12 Majandusõpetus1 kl:11,12 Kordav matemaatika kursus (ab-kursus) kl:12 H suunale | Usundimaailma suured küsimused R,L suunale Eesti keel (ab-kursus) kl:10 Ettevõtlusõpe kl:11,12 Koolikeemia ”Käed külge!!” kl:11,12 H,R suunale Saksa keel 4 (tase A1.2) kl:11,12 | Religioon praktikas R,L suunale Keemia (ab kursus) kl:10 Aktiivne kodanik kl:10,11 Rahatarkus kl:11,12 Eesti kunst ja muusika kl:12 | Joonestamine 1 L,H suunale Aru ja tehisaru kl:11 Diplomaatia kl:11,12 Orgaaniline keemia II kl:11,12 H suunale Saksa keel 5 (tase A1.2) kl:11,12 | Saksa keel 6 (tase A1.2) kl:11,12 |
Õpetaja(d): Raimond Lepiste | |
Klassidele: kõik , suunale H, L Perioodil: 4 - valikaine ajal | |
Eeldused: | Eeldusaineid pole, osaleda võivad kõik. |
Teemad: | Kuidas edastada infot ruumilistest objektidest? Kõige ilmekamalt saab seda teha piltkujutisi kasutades. Standarditele vastavat dokumenteerivat korrektset piltkujutist nimetatakse jooniseks. Joonestamine on põnev ja kindlasti ka vajalik. Kursusel arendame ruumilist mõtlemist ja õpime kuidas kolmemõõtmelist ruumi ja objekti on võimalik paberpinnal kujutada. Joonestamine on justkui keel - kuidas lugeda jooniseid ja kuidas joonisena anda edasi infot enda mõtetest/objektidest. Teemad: Kolmemõõtmeliste kehade kujutised tasapinnal ehk PROJEKTSIOONID: • Paralleelprojektsioon - Kaldprojektsioon (aksonomeetria meetod). - Ristprojektsioon (mituvaade ehk Monge’i meetod). • Praktilised tööd/joonised kombineerides ning ühendades aksonomeetriat ja mituvaadet. 3D-modelleerimine tarkvaraga SketchUp. Joonise vormistamise reeglid. Tehniline joonestamine: • Mõõtmete märkimine, mõõtkava. • Ristlõigete ja lõigete kujutamine. |
Hinde kujunemine: | Jooksev hindamine: kursuse hinne kujuneb õpilase poolt esitatud jooniste põhjal. Arvestust pole. Esitama peab kõik kohustuslikud tööd. Tööde hinnet saab parandada (õpetaja annab alati tagasiside). Õpilane võib saada motiveeriva tunnihinde ka mitte-kohustusliku ülesande eduka sooritamise eest. Õpilane, kes on kursuselt palju puudund, peab arvestama kontrolltöö võimalusega kursuse lõpus. |
Kursuse pikem kirjeldus: | ava lisainfo (link) |
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kursus - Joonestamine 2 (JO2) Õpetaja(d):Raimond Lepiste | |
Klassidele: ; suunale H, L, R Perioodil: 5 | |
Eeldused: | Joonestamine 1. kursus (JO1) |
Teemad: | Kursuse pearõhk: arhitektuuri, ruumiliste ja natuuritruude objektide ja vaadete kujutamine. Teadmised ja võtted, mida kasutavad arhitektid, sisekujundajad ja kunstnikud natuuritruude (n-ö realistlike) joonistuste/jooniste saavutamiseks. Tsentraalprojektsioon ehk perspektiiv: • Perspektiiv ühe ja kahe koondpunktiga. • Perspektiiv kolme koondpunktiga (põgusalt). • Moondevaba ehk kontrollitud proportsioonidega perspektiiv (ristprojektsioon + tsentraalprojektsioon). • Perspektiivse kujutise tuletamise võimalused kaksvaatest. • Tutvume huvitavate/vajalike perspektiivi kujutamise mõttekäikudega: nt võrdse vahe vähenemine, kaldpind ja trepp perspektiivis, tuumpunkti kasutamine, … • Varjud perspektiivis. Ehitusjoonis: Hoone plaan ja lõige |
Hinde kujunemine: | Jooksev hindamine: kursuse hinne kujuneb õpilase poolt esitatud jooniste põhjal. Arvestust pole. Esitama peab kõik kohustuslikud tööd. Hinnet saab parandada (õpetaja annab alati tagasiside). Õpilane võib saada motiveeriva tunnihinde ka mitte-kohustusliku ülesande eduka sooritamise eest. Õpilane, kes on kursuselt palju puudund, peab arvestama kontrolltöö võimalusega kursuse lõpus. |
Lisateave: | valikaine ajal |
Kursuse pikem kirjeldus: | ava lisainfo(link) |