(
http://galerii.kirmus.ee/erni/erni.html/)Naine kultuurimaailmas
Evokatsioon
Mõtestage lahti mõisted "vaba vaimuinimene", "vaba naine", "noor intellektuaal", "õpetlane". Jagage oma arvamust paarilisega .Tähenduse mõistmine
* vaadake fotosid E. Vildest /Fotod VII/
- avage ERNI /Raamatukogu sisukord/ ja lugege läbi E. Vilde "Tabamata ime"autori eessõna. Miks E. Vilde arvates oli tema näidend 1913. a Tartu kultuuritegelaste jaoks liiga skandaalne? Kas Teie arvates on näidendis avalduvad kultuuriilma kitsaskohad aktuaalsed ka tänases Eesti Vabariigis?
- avage /Küsimused/ ja vastake II osa 1. küsimusele
- lugege läbi toodud katkend E. Vilde "Tabamata imest".
Leo Saalep on valinud kahe naise vahel. Kumma naise poole kaldub Teie sümpaatia ja miks?
- avage /Peatekstid/ aasta 1925 Marta Sillaotsa artikkel "Tabamata ime naistegelased". Miks peab M.Sillaots E.Vilde "päikesenaist" Eeva Maarlandit hoopis "kalainimeseks"?
Eeva Marland on hõre inimese–vari: paberine ja sõnaline abstraktsioon, milles elutuld ei hõõgu.
Mis Teie arvates muudab tegelase elavaks, annab talle hinge?
- Kirjeldage tarka naist
müüt E. Vilde arvamus M.Sillaotsa arvamus minu arvamus
- Lugege läbi K. Kõusaare artikkel "Millest mõtlevad noored intellektuaalid" (Arter, 15.aprill 2000,lk 9) ja valige vastuvaidlemiseks või kaasakiitmiseks kaks teesi. Põhjendage oma pooldavat või ründavat seisukohta.
- Tutvuge Berk Vaheri vastulausega "Mõtelda peaga" (Arter, 22.aprill 2000 lk 9)
- Milliseid seoseid märkate E. Vilde 1912. a näidendi "Tabamata ime" ja aastal 2000 ajakirjanduses tõstatatud problemaatika vahel.
Refleksioon moodustage neljaliikmelised rühmad ja valige täitmiseks üks alljärgnevatest töökäskudest
- moodustage rahvuslik hüüdlause nooruslikule vabamõtlejale
- koostage 5-teesiline programmkõne murrangulise mõtleja ideaalidest
- kujutage visuaalselt (pilt, märksõnad, sümbolid vms) XXI saj NAIST