ERNI – intertekstuaalne eesti kirjanduse programm aastatest 1924 - 1925

http://galerii.kirmus.ee/erni/erni.html

Küsimuste koostamine & nendele vastamise kasutamine kirjandis teemaarenduses

Evokatsioon: Perrault` "Punamütsikese" põhjal koostada kuus erineva astme küsimust, kusjuures mudeliks on õpetaja antud küsimused Perrault` "Saabastega kassi" kohta.
Mudel Perrault` "Saabastega kassi" põhjal

  1. Teadmine – Missugused saapad olid Kassil jalas? Kas Kassi saapad ja printside-printsesside riided vihjavad sajandile, mil Perrault kirjutas selle muinasjutu?
  2. Mõistmine – Millist kõigile tuntud seiklusjuttu meenutavad "Saabastega kassi" tegelased, eriti aga nende kostüümid? Miks?
  3. Rakendamine – Millistes olukordades on kõige rohkem vaja selget mõistust ja loomingulist mõtlemist, sealjuures küllaldast annust hoolimatust teiste inimeste suhtes?
  4. Analüüs – Mille poolest sarnanes möldri kõige noorem poeg Prantsuse kuningatega ja milles erines? Millist ametit peaks Saabastega Kass Prantsuse õukonnas? Leidke tegelasi Moliere`i näidendeist, kes sarnanevad Suure Halli Hundi ja Saabastega Kassiga!
  5. Süntees – Kirjeldage Saabastega Kassist avantüristi seiklusi Pariisis!
  6. Hinnang – Leidke positiivset ja negatiivset ühiskonnas, kus juhtivaiks jõududeks on Suur Hall Hunt käsikäes Saabastega Kassiga!

Tähenduse mõistmine:
ava peamenüüst Arhiiv ja sealt Koguja sisukord ning otsi üles Georg Eduard Luiga artikkel "Maitsepolitsei". Loe palun läbi esimene osa artiklist kuni # märgini. Tekita selle artikli probleemide kohta kolm kõrgema astme küsimust ja moodusta seejärel kolmeliikmelised rühmad. Jaga küsimused nõnda, et iga õpilane vastaks teise õpilase tekitatud küsimustele.
Üks õpilane küsib, teine vastab ning kolmas protokollib ja nii teevad kõik kolm õpilast järjest. Kui küsimused on vastatud, läheb iga õpilane oma küsimustega (kuhu on vastanud teine õpilane) kohale ja kirjutab kolm lõiku teksti, kusjuures on võimalik kasutada nii oma ideid kui ka teise õpilase vastuseid.

Refleksioon: autoritoolis loevad õpilased ette oma tööd. Võib paluda analüüsida, kui palju ollakse mõjustatud teiste ideedest.