Intertekstuaalne eesti kirjanduse programm ERNI http://galerii.kirmus.ee/erni/erni.html

 

Kriitiline lugemine ja kirjutamine Gailiti ja Tuglase tekstide põhjal

Evokatsioon:

kas õpilased peaksid oma kirjandeis kasutama kirjandusteoste analüüsis ka kriitikute seisukohti, või tuleks neil toetuda oma mõistusele ja intuitsioonile?
Vali üks kahest! Püüa mõne lausega põhjendada!
Tähenduse mõistmine:
kuidas võttis kaasaegne kriitika vastu Gailiti teose?
Järgnevalt tutvu N. Andreseni kriitilisest artiklist väljanopitud seisukohtadega ja vali neist kaks seisukohta, mida sooviksid laiendada.
Põhiväide on olemas, kirjuta 6-7 lauset põhiväitele juurde.

Sedasama püüa teha E. Hubeli ja A. Roose kriitiliste märkustega Tuglase kohta, arvestades tema novelli "Poeet ja idioot". Seega palun kaks meelis-seisukohta ja laiendada neid oma lausetega.

Sisuks on üks Felix Ormussoni juhtumustest kodumaal, nimelt Tartus. Tunneme Ormussoni juba tema-nimelisest Tuglase romaanist ja teame, et ta poeet, esteet ja aristokraat on. Need omadused on tal seni säilinud. Meil on ka seegi veel meeles, et ta noorena "kunsti, naisi, lillesid" armastas ja "ikka küllastumatu" oli. Seegi ei tundu meile võõrana, kui nüüd kuuleme, et ta "elu ja kunsti suures heitluses" ahastanud ja kuidas tema hinge siis kannud "kohutav askees".

Autoritoolis loevad õpilased enda poolt kirjutatu ette.

Refleksioon:
lisa enda poolt kirjutatule, kas oled lasknud end mõjutada kriitikast, mida lugesid teoste kohta, või oled teadlikult püüdnud mõju vältida või oled jõudnud samale seisukohale juba eelnevalt iseseisvalt või aitas kriitika väljendada Sinu ebateadlikku tunnetust?